hujan bagaikan mengerti

Assalamualaikum :)

kini sudah masuk disember,
monsoon cup bermula,
hujan juga bagaikan tidak mahu matahari memancarkan sinarnya,

"tak faham tengok game ni", kata seorang pak cik di T'ganu.
(dalam hati saya : sama la kita, pakcik. :))


situasi ini normal.

jangan mengeluh sekiranya baju tidak kering-kering walaupun dijemur selama 3 hari,
jangan mengeluh kerana hujan menyekat kebebasan anda untuk keluar bermain bola,
jangan mengeluh apabila anda hanya terperap di rumah dan tidak tahu untuk berbuat apa-apa.

sebaliknya,
bersyukurlah.
Alhamdulillah.

kerana Allah menciptakan sesuatu, ada hikmahnya.
mudah-mudahan hujan yang Allah turunkan ini bersama rahmat dan kebaikan kepada kita semua,
InsyaAllah.

*sejuk*

perkara utama
saya nak minta maaf.
saya insan lemah.

kebelakangan ini,
emosi bercampur,
seakan-akan ingin lari jauh dari semua.
tidak mampu berbuat apa-apa.

off handphone,
offline skype,
offline facebook.

untuk apa?
kenapa saya lari?
saya tidak dapat menerima kenyataan?

saya tahu,
saya tidak boleh begini.

sepanjang menyepi,
saya cuba betulkan apa yang silap.
no more, "what if........"
keep reminding myself,
saya kena redha,

pesan emak,
Sabar angah, tentu ada hikmahnya.

air mata mentis jua.
selalu begitu.
tidak mampu tertahan.
jujurnya,
saya sedih.

tidak salah untuk menangis,
kerana bila kita menangis,
selalunya,
kita akan sedar,
di mana salah kita.

kerana  semasa menangis,
kita akan muhasabah.
:)
InsyaAllah.


note : ceriakan hati dengan bacaan zikir dan ayat-ayat suci Al-Quran. 
:D

Comments

kiki said…
salam,,
eh iffah r u ok??
why2 besrsedih hati berduka lara..
la tahzan.. =)
hope sumenye ok2 ye..heee~
umi Hamraa said…
salam kak cik..

ok..ok.. hehe.
hari tu je.
murung sedikit.

InsyaAllah, mudah2an.. :)

Popular posts from this blog

NGO : Perlu Audit Ke?

baju kurung.tarikan mata lelaki?

PENGALAMAN WEAN OFF GENAP 2 TAHUN