Posts

Showing posts from April, 2012

si penchuri bukan mencuri hati

Image
Assalamualaikum,

07.40 pm :

Cepat-cepat langkah kakinya masuk ke dalam surau perempuan kl sentral,
bimbang takut terlambat untuk mengejar bas di hentian bas putra jam 9 malam nanti,
mencari-cari di mana tempat sesuai untuk memarkir beg-beg nya.

dipenjuru sudut ada seorang kakak,
bertudung hitam, wajah seakan lemah, tidak bermaya,

"Letak kat situ dik"
tunjuk nya ke arah satu tempat di mana beg-beg pengunjug lain berkumpul.

kakak itu bersuara.
dan dia hanya menurut.

08.00 pm :

usai solat,
dia terasa seakan 'eh, beg aku ada lagi ke tak eh?'
tidak sedap hati.
namun, tawakkal hanya pada Allah.

bergerak menuju ke belakang surau.
beg baju bunga-bunga pinknya sudah teralih ke dinding yang lain,
namun tidak kelihatan beg galas laptop hitam biru milik abangnya,


"akak, ada nampak beg saya?"

soalan yang sama ditanya kepada pengunjung-pengunjung surau.

majoritinya memberi jawapan tidak,
namun ada seorang kakak mencelah,

"rasa macam nampak tadi, tapi dah dibawa keluar o…

'awak beli peluru untuk bunuh saya?'

Image
Assalamualaikum :)


terbayang keenakan burger spicy chicken mc deluxe,
ditambah dengan kerangupan fries mc shaker,
dengan kesejukan, kelazatan mc flurry oreo.
dan disertai dengan bubur ayam mc d yang ohhhhh...

'aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh...'

'tak boleh tak boleh,
kalau dalam seminggu tak makan,
aku tak boleh hidup!'

kenapa kena boikot ni.
kalau setakat sorang dua,
tak jejas mana  ekonomi yahudi tu rasanya.
hatinya mengeluh sendiri.
serba salah nya rasa.

bukan dia tak baca kawan-kawan share2 pasal ni dalam fb,
tapi dia malas nk ambil peduli.

...

awak,
tahu kan kenapa kena boikot sebenarnya?
mc donald's terutamanya.
sebab Mc Donald Corporation ni,
adalah antara rakan perkongsian terbesar bersama Jewish United Fund!


atau dengan erti kata lain,
setiap sen yang telah dibelanjakan di sana,
kita juga telah menyumbang pada dana yahudi untuk membeli senjata perang membunuh rakyat palestin!

T_T


'ala, saya makan mcd sekali sebulan je pun'

memang.
kita semua fik…

dua ditambah satu

Image
Assalamualaikum :)

semasa menunggu bas untuk pulang,
11.59pm mungkin.

"Jam intan dah ke?"
teha bersuara.

"Belum lagi, dalam 1 minit lagi... ok, dah!"

Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan kamu..
...

saya waktu itu, terhibur juga,
biar dalam hati mula menjangka.
tapi saya diamkan saja,
nanti 'surprise' mereka bertukar kecewa.

hihi :p

kenangan terindah,
teman-teman mengucapkan selamat hari lahir sebaik sahaja keluar dari Stadium Hijau,
untuk program 'Malaysia Global March to Jerusalem',
ditambah dengan pertemuan kawan muka buku yang punya tarikh hari lahir yang sama biar hanya berlainan tahun,
bak kata huda,
pertemuan pertama yang wow!

...

there is no word, rather than,

Alhamdulillah.
segala puji bagi Allah.

genap angka dua puluh satu,
saya bernafas di muka bumi Allah.

tiada rasa selain dari rasa takut, bimbang, cuak,
bila difikirkan,


'ke mana masa-masa saya dihabiskan?'

berat amal mahmudah saya atau berat di sebelah maksiat?
Allahu Allah.
T_T

terin…