Posts

Showing posts from February, 2013

bidadari bermata jeli

Image
Dija terbangun bila dia dengar bunyi deodoran jatuh dari meja.
"Eh Amni nak pegi mana ni pagi-pagi camni?"
"Aaa sorry. ak kejutkan ko eh? nak keluar dengan member hari ni. janji jumpa kat mid. tu yang nak keluar awal ni. faham-faham je la tren ke mid tu camane kan. taknak aku jadi ikan sardin hari ni. haha"
"Laa ye ke. Dija baru ingat nak ajak Amni joging kat tasik hari ni"
"Alaaa sorry sorry. esok eh?"
"Okay. takpe. no worries."
"Aku gerak dulu eh. hati-hati duk rumah."
"Okay. Amni pun. hati-hati"
Dipandangnya Amni sampai hilang dari pandangan. hari ni Amni pakai blouse polka dot biru putih di'tuck in' kan ke dalam, dengan skirt labuh kembang warna cream dan diselitkan tali pinggang bereben hitam, dan shawl turqoise yang digayakan persis macam model majalah fesyen tudung sekarang. serius, memang dia cantik. nampak feminin je bila Amni pakai warna camtu. 
tapi.. 
... bangku rehat tasik titiwangsa, 8 pagi.
"Amni, da…