oopsss. privasi.

Assalamualaikum, :)

*senyum*senyum*senyum*

nasihat buat saya yang lemah:

permainan emosi cukup hebat hari ini.
mampu menewaskan akal,

akhirnya,
emosi dizahirkan melalui perasaan.
agak lama diluahkan.


diam.
merenung.
salah siapa?

jangan salahkan Allah,
jangan kata Allah tidak adil.
jangan pernah putus asa dariNya.

salah saya.
bukan salah dia.

kerana kita manusia.
ujian demi ujian.
sebab Allah sayang kita.
Allah nak tahu, sejauh mana tahap keimanan kita.
sekuat mana kebergantungan kita padaNya.

jangan cetek akal.
yang haram tetap haram.

jangan ikut nafsu,
pilih rasional akal.

jangan putus asa,
sedangkan ramai lagi yang nasib mereka lebih susah berbanding kita.

kata kawan saya,
senseinya berkata,
kegagalan itu penting.
untuk kita tingkatkan usaha!

Allah nak bagi kita mahir lagi.
:)

words are easier than done
yep!
saya akui.
tapi kita diberi pilihan.
kuatkan semangat.
jangan cepat mengalah!

tengok orang lain gembira,
kita terselit duka,
oh hati,
bersabarlah.

malu?
memang.
(nak buat macam mana?)

rezeki kita bukan selalu di atas,
ada turun naiknya.

sekarang,
sila cuba lagi.
usaha dan teruskan usaha!

pelangi pasti muncul jua.
jangan berhenti berharap dariNya. :)


Allah is always by your side.
InshaAllah. InshaAllah. InshaAllah.

*read more here.. klik

note : pedih mata-mata kerana........ (isi tempat kosong)
:)
lepas ni, kena sentiasa beringat.
Yakin dengan janji Allah.
Sabar ye sayang,
kata saya kepada saya. 

Comments

acik said…
angah,,sabar ea..
Allah tahu yg terbaek ntk angah!

i'ii pray 4 u~
umi Hamraa said…
acik, terima kasih sebab sokmo sokong angah.

InsyaAllah. :)

Popular posts from this blog

NGO : Perlu Audit Ke?

baju kurung.tarikan mata lelaki?

PENGALAMAN WEAN OFF GENAP 2 TAHUN