drama epal hijau

Bismillahi walhamdulillah :)

'Telah dihalalkan epal itu'

Subhanallah, cerita yang sarat dengan pengajaran,
setanding Ketika Cinta Bertasbih,
(tafsiran saya)

aurat lelaki dan perempuan terjaga,
walaupun tiada adegan bersentuhan lelaki perempuan,
namun,
watak sepasang suami isteri,
ibu dan anak lelaki,
dapat dilihat,
malah dirasa.

sangat menyentuh hati.

Alhamdulillah.
mesej yang dibawa tetap sampai.
:)

jalan cerita yang mencerminkan pemikiran masyarakat setempat,
dialog yang santai, penuh dengan nasihat,
penghayatan watak oleh pelakon-pelakon,

menjadi salah satu sebab kenapa drama ini wajib ditonton oleh anda semua!

tak percaya? tengok sendiri :)


tajuk yang sangat menarik,
menggunakan epal hijau sebagai 'trademark'.
berkisahkan tentang Halim,
yang ditugaskan menjaga Pak Cik Kudri, seorang orang kaya yang mempunyai 3 orang anak.
nak saya cerita ke atau nak tengok sendiri?
(tengok sendiri ye)hehe

tak dapat Tv Al Hijrah?
jangan risau.

klik sini untuk tonton
:)

semoga drama ini menjadi permulaan kepada produksi-produksi drama di Malaysia.
untuk menghasilkan drama yang memberi mesej dan selari dengan tuntutan agama,
InsyaAllah.

semoga Tv Al Hijrah akan terus menyiarkan drama bermutu,
dan dijadikan ikon dalam menyampaikan dakwah kepada masyarakat di Malaysia,
dan dunia am nya.
InsyaAllah.
Amin.


Tahniah kepada aktor dan aktres TDEI,
Tahniah warga Zeel Production!
Tahniah Tv AlHijrah!

note :
(ada macam baca surat khabar tak?)hehe

note-note :
OST drama ini pun sedap :)
Sabhi Sadhi - Jalan Pulang.

note-note-note : saya tak habis tengok lagi. 

Comments

kiwi said…
siap link lg..bgus ipah..t bleyh tgk.. ^^
Suhaila said…
tajuk mcm best.. teringat citer ttg seorang lelaki yg terpaksa kawin dgn anak seorang pemilik kebun epal yg kononnnya buta, pekak dan bisu... hanya kerana mengharapkan kemafaan si pemilik kebun krn telah termakan epal itu... adakah kesinambungan dr citer ni? huhu... xdpt tv Al-Hijrah tu...
saya said…
salam. :)

@kiwi, tengok! ipah suke cte tuh..

@suhaila, aah. betul2..lebih kurang la cte tu dengan cte ni..tak dapat tv tu takpe.. boleh tgk online.. klik kat link atas tu eh.

:)
terima kasih sudi singgah..
Suhaila said…
ooh.. citer tu ke? nnt la nak tgk... skang ni tgk mendonwload HANI dulu.. hehehe... nnt leh tgk... btw, thanks ya..
izzatghazali said…
umoh kite dpt al-hijrah k angh?
saya said…
along.. angah tgk online :)

Popular posts from this blog

reflections: tesis dan viva

cinta saya kepada Dia semakin mekar di dalam komuter.

dia, raya dan kakak penulis novel