jangan membazir

Assalamualalaikum :)

al kisah cerita bermula,

saya duduk kampung.
air batu campur 1.50 pun dah kira mahal.

sekarang kat bandar.
ice lemon tea dah 4.50.
tak termasuk cukai lagi.

kat kampung,
makan mee guna garpu.
mee tak nak naik,
guna tangan je.
tak de siapa nak tengok pelik.

sekarang kat bandar.
kedai bagi chopstick.
nak pegang macam mana ni?
nak makan dengan tangan,
Malu.
control la kononnya.
haha.

apa yang saya nak cakap ni?

sebenarnya..

saya dah belanja dengan banyak dalam satu hari,
hanya untuk makan sahaja.

hidangan sampingan


abah, mintak maaf. :(


macam ni la kita.

lecturer suruh beli buku,
kalau boleh nak beli yang paling murah sekali.
"photostat boleh puan?"

tapi kalau handbag, kasut, baju,
takpe mahal pun.
yang penting kualiti.

ye la tu.
alasan je banyak kita ni.
kan?
.
.
.
.
saya tak nak macam tu dah.


awak pun.

tau?

membazir tu amalan syaitan.
kawal sikit nafsu,
belanja bila perlu je.

jangan demand sangat.
ingat kita ini siapa.

sederhana itu lebih baik.
:)

ok?



*peringatan untuk saya.

**teringat mak kata : angah kawin nanti tak yah la dengan orang kaya sangat. susah mak nanti.
:)

Comments

nurIman Abdul said…
salam iffah.

tq untuk peringatan itu..most of my budjet abis kat makann..huu.nmpknye lps ni sy kne bljr pengurusan kwngn..hehe..;p
kiwi said…
ipah mkn gpe???
saya said…
salam edah, betul. iffah pun kene banyak belaja pengurusan kewangan jgk :)
saya said…
@atie, apa yg sakit? :P

haha
saya said…
@kema, ipah make nasi gapo doh namo dio. dekat rm20. mahal :(
live.well said…
hahaha
ipah2.
tu la.
suruh make kedai mamak xse.
hahaha
saya said…
hasnun! :)

takpo la.. at least kito penah make situ kei.. :)
khayla fadwah said…
sakit la...
kena batang idung sndri...huhu~
tQ lg ipah...=)
live.well said…
hahaha
tu la.
treat diri sendiri lebih sikit lepas berpenat lelah
hehe

=)

Popular posts from this blog

reflections: tesis dan viva

cinta saya kepada Dia semakin mekar di dalam komuter.

dia, raya dan kakak penulis novel