surat ini bukan dari posmen

Bismillahhirrahmanirrahim.

hujan renyai-renyai.
kedengaran suara-suara Popeye dan Olive dari kaca televisyen.
tv9 mungkin.
adik..adik..
itulah aktiviti ketika hujan.
menonton tanpa henti.
(kamu masa kecik pun tengok jugak kan?)


tak nak cerita pasal popeye,
bukan juga cerita hujan,
tapi,
cerita ini.

saya terima sepucuk surat.
kepada : angah.
(jangan jealous). hehe


isinya berbunyi begini : setangkai cenderahati buat...........
ingin saya berkongsi.

bukan kad kahwin. :)

10 karakter utama wanita Islam.

1. Aqidah yang bersih. (jauh dari syirik)

2.Ibadah yang benar. (jauh dari bidaah yang menyesatkan)

3.Akhlak yang mulia. (dapat meyakinkan semua orang bahawa Islam adalah rahmat seluruh alam)

4.Fizikal yang kuat (mengatur kepentingan jasmani yang merupakan amanah Allah)

5. Fikiran yang luas dan berwawasan. (peka dengan perkembangan semasa)

6. Mampu berdikari.

7.Bersungguh-sungguh dalam jiwanya. (guna setiap kesempatan untuk kebaikan dirinya dan orang lain)

8.Cekap dalam memanfaatkan waktu.

9. Teratur dalam segala urusan.

10. Bermanfaat bagi orang lain.

dalam poin yang terakhir,
saya suka ayat ini,
"Kewujudannya akan menjadi kebahagiaan pada orang lain dan ketiadaannya menjadi kerinduan pada orang lain"
gadis bertudung bermata bulat menjadi penghias hujung kiri surat,
selesai membaca,
kertas hijau itu dilipat.
bersama harapan,
ciri-ciri ini saya cuba praktikkan,
InsyaAllah.

dan kamu juga,
(yang dah baca tu)
bukan hanya Hawa,
Adam tidak dilupa.
sama-sama kita amalkan.

InsyaAllah.
we are still and always learning.
to be a better person.
following His guidance.

''Sebaik-baik manusia adalah manusia yang bermanfaat kepada orang lain"

note : terima kasih kakak. :DD

Comments

Popular posts from this blog

reflections: tesis dan viva

dia budak biasa, ke sekolah agama.

bangun, mencari diri