setiap awan ada lapisan silver

Bismillahirrahmanirrahim,
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang,

petang ini,
saya belajar sesuatu.
saya perlu bersiap sedia untuk apa sahaja.
expect the unexpected.
untuk apa yg terjadi tadi, ambil sebagai pengajaran.
setiap orang tak selalunya berada di atas.
ada kalanya, mereka akan melalui situasi tidak selesa juga.
oleh itu, jangan menyalahi sesama sendiri,
redha dan tawakal dengan ketentuan Ilahi.
belajar daripada kesilapan.
seperti kata2 seorang ahli falsafah :

"when you made a mistake, there are three things u have to do :
1.learn from mistake
2.dont ever repeat it.
3.tak ingat.

tidak saya nafikan,
saya sedih, menyesal,
atas ketidaksediaan saya untuk pembentangan.
namun, setiap penyesalan tidak membawa kepada berputarnya masa kepada perkara lalu.
saya perlu muhasabah.
Allah Maha Mengetahui setiap yg kita kerjakan.

Situasi ini juga sama kepada hidup kita di atas dunia.
Adakah kita bersedia untuk mati esok hari?
Cukupkah amalan kita didunia?
Sebelum kematian menjemput saya dan juga kamu,
kita perlu berubah.
jadikan setiap saat kita di atas dunia untuk melakukan amalan kebaikan,
bukan ke arah kemaksiatan.

"sesiapa yg melakukan kebaikan, akan dilipatgandakan amalannya dengan 1o kebaikan,
dan barangsiapa yg melakukan kejahatan, akan dibalas setimpal dengan perbuatannya"
(Al-Anam:160)

p/s : meminjam kata2 dari kalendar ~
you need time to learn,
you need time to make mistakes,
you need time to learn from mistakes,
you need time to rebound back,
you need time to grow.

note : thank you to all members in d group.
atas kerjasama, komitmen yg dihulurkan.
not to forget,
minta maaf atas segalanya.


Comments

Popular posts from this blog

NGO : Perlu Audit Ke?

baju kurung.tarikan mata lelaki?

PENGALAMAN WEAN OFF GENAP 2 TAHUN