jauh berjalan, luas pengalaman

salam.


baca tajuk, mcm kena buat karangan darjah 4 dulu kn..

tulis karangan anda, tidak melebihi 250 patah perkataan..

tp, alam sekolah rendh, dh lama kita tgglkn..


sy bkn nk cerita pasal sek rendah sbnrnya..

tp, nk cerita pnglaman pergi jalan2..

saya bersama housemate dgn semngtnya pergi cr rmh sewa td..

siap sewa keta lg 2 biji..

bukan apa, takut kalau semua housemate tak pegi, tkt ada yg tak puas hati,

kita kena fkr perasaan org lain jgk kn?..


dr sebuah rumah ke sebuah rumah kami tengok..

sebab ad 2 rumah je pun pegi td..


rumah pertama :

-sekitar shah alam

-banyak jugk buah langsat kami mkn sblm jumpa rmh tu,

-rumah dh ok, besar tapi tak bersihkan lg..sbb dh lama org tak duduk..

-pengajaran : sabar dalam penantian, fkr sblm buat keputusan..


rumah kedua :

-masih sekitar shah alam

-sebelum pergi rumah kedua, kami pun makan langsat jgk..

-tp, takpe..ad hikmah disebalik semua perkara..kami dpat pelam epal free(senyum)

-sampai rmh kdua, Alhamdulillah..

-lyanan dr keluarga pk cik dn mk cik sgt baik..

-rumah ok, bersih-SYUKUR

-mgkin rezeki kami, pk cik dn mk cik siap buat air dn hidang air utk kami..


buat semua,

terima kasih banyak2..

atas mempelam epal..

dn layanan yg dberikan oleh keluarga pk cik dn mk ck..


pengajaran : expect the unexpected, kekalkan kepercayaan yg org dh bg pd kita, malu bertnya sesat jalan..


kepada driver2~

tahniah!

dalam satu hari ni, cnfirm dh cekap dh korg bwk keta..

terima kasih bwk kami hari ni..


malam ni jgk, kami sambut birthday sorg housemate..

HAPPY BIRTHDAY.

semoga pnjg umr, mrh rezeki, dn diberkati Allah dlm setiap perkara yg dlakukn.

Amin.



note : keputusan antara 2 rumah td : seperti yg kamu rasa. betul la tu.

tp, apa2 pun, kita hanya merancang,

Allah SWT yang menentukan.


Al Fatihah buat Allayarham Hanif Imran,

Sahabat di MRSM
yg telah kembali ke Rahmatullah dsebabkn kemalangn jalan raya.
Semoga roh beliau ditempatkan bersama org2 yg beriman.
Amin.








Comments

Popular posts from this blog

reflections: tesis dan viva

cinta saya kepada Dia semakin mekar di dalam komuter.

dia, raya dan kakak penulis novel