Perlunya kepada satu perubahan


Bismillahirrahmanirrahim.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

sebelum tidur semalam, saya terbca satu majalah yang tertulis.


Sabda Rasulullah SAW..

'Barang siapa yang hari ini lebih baik dari hari semalam, dia adalah orang yang untung,

dan jika hari ini sama sahaja dengan semalam, dia adalah orang yang rugi,

tetpi, jika hari ini lebih teruk dari semalam, dia adalah orang yang zalim.


maksud zalim disini adalah zalim kepada diri sendiri. tidak ada sebarang perubahan yang dilakukan untuk kemajuan dirinya..


saya terfikir tentang saya, adakah saya menjadikan hari2 dlm hdup saya kearah kebaikn??

lebih2 lagi dalam bulan Ramadan yang penuh keberkatan ni. adakah saya menggunakan masa semanfaatnya??


kata2 dari seorang penceramah bermain di minda..

'takkan umur dh 20, tapi puasa mcm budak 5 tahun lgi? tak mkn, x minum.

sdgkan puasa tu bukan untk thn lapar dn dahaga je..tapi, digunakan untuk beribadah kpd Allah.


seharusnya, sy perlu berubah..


dan kamu juga..


untuk permulaan, cuba kita gantikan pckpan yang sia2 dengan berzikir kpd Allah SWT


Subhanallah, Alhmdulillah, Lailahaillallah, Allahuakbar..


baca Kalam Allah sehari 2 helai untuk kita mntpkan lg iman dn takwa dlm hati kita..


mudah2 an, kita semua mendapt hidayah Allah SWT, dan mnjadikan bulan Ramadan pd tahun ini sebagai titik permulaan kita untuk berubah menjadi yg lebih baik..


InsyaAllah..


note :

teringat kata2 Adam dlm Nur Kasih.

"kita tak boleh jd hipokrit, tapi kita boleh berubah menjadi yg lebih baik"








Comments

Sumaiyyah said…
Salam. Saja baca entri pertama sis. Entri pertama kan? Yang pertama ni pun sudah bagus. Teruskan berdakwah.

Popular posts from this blog

NGO : Perlu Audit Ke?

baju kurung.tarikan mata lelaki?

PENGALAMAN WEAN OFF GENAP 2 TAHUN