ada apa dengan beras?

salam 'kembali ke sekolah selepas cuti raya'

sedikit petua;

"alang, kenapa letak hp angah dalam air?"
 "alang tak perasan, sorry angah"

sedih jugak.
masuk air.
terus tak bunyi sound dia.
sayangnya.

...........................................

abah tiba2 mencelah,
try angah letak dalam beras.
buang bateri, letak hp dalam tu.
.
.
.
.
.

beberapa jam kemudian,
Alhamdulillah, dah ok.
Dh boleh dgr sound kalau orang call.
Syukur.
Beras ini boleh dimakan lagi.


uda mula bercerita,
pendrive uda rosak masuk air,
letak dalam beras jugak.
Alhamdulillah, boleh guna balik.

ada sesiapa pernah cuba?

jom kongsi.


nasihat saya :
kalau ada jam,pendrive dan hp rosak masuk air,
try letak dalam beras.
*betul ni*

nasihat along :
boleh juga guna hairdryer untuk keringkan air dalam speaker hp.
*mungkin betul, hehe*


tapi kan,
kenapa beras?
haaa.
kata abah : dalam beras, panas. wap tu yang keringkan air.
*percaya ke tak? banyak teori abah ni, hehe*


selamat mencuba, InsyaAllah.

note : jangan membazir nak beli hp baru.

Comments

kiwi said…
bgus ni..x pernh dgr lg...len kali bleh try..hehe
nur Iman abDUL said…
nice!!
petua baru...t bley la cube..:)
thanks 2 u...
saya said…
ha..kema, edah :

try la eh..
selamat mencuba :)

Popular posts from this blog

reflections: tesis dan viva

dia budak biasa, ke sekolah agama.

bangun, mencari diri