cinta episod dua

assalamualaikum.


hihi.
cinta pandang pertama?
anda percaya?
atau mainan imaginasi sahaja?

tiba2 teringat pasal ni.
ada sorang kawan pernah tanya.
terketar-ketar saya nak jawab.
"emm..no.."
"for me, love at the first sight is never exist, because there is just the normal attraction between a man and a woman"

cecehhhh..lebih kurang macam tu jawapan saya.
dah la subjek english time tu.
lagi la saya menggigil.

balik rumah,
terus saya terfikir.
betul ke jawapan saya bg?
cinta pandang pertama?
wujud ke?
pasti ke kita perasaan kita tu bukan sandaran nafsu semata-mata?
atau kita lebih tertarik pada luarannya semata-mata?

biasala,
lelaki tertarik pada yang cantik2,
perempuan pun apa kurangnya,
tengok yang hensem sikit, start pasang angan2.

ingat ni,
kalau cinta kita kerana ALLAH,
kita pasti akan melaksanakan ibadah kepada ALLAH dengan lebih khusyuk,
tapi,
kalau cinta kita tu mendorong ke arah lebih banyak maksiat,
sah sah cinta kita tu hanya didorong oleh nafsu.


sesungguhnya,
Cinta itu datang dari ALLAH.
kawal sikit hati kita,
moga2 tidak terpesong kepada cinta palsu,
banyakkan berdoa kepada ALLAH.
supaya jodoh kita kelak boleh membimbing ke arah jalan yang diredhai ALLAH swt.
" Ya Allah, Kurniailah aku cinta- Mu dan cinta orang yang cinta kepada-Mu dan cinta orang yang cinta kepada orang yang boleh hampir kepada-Mu dan jadikan cinta terhadap Engkau (Ya Allah) terlebih aku cintai daripada air yang sejuk"

AMIN.


kamu pula bagaimana?

selingan: rumah biru menang sukaneka! ALHAMDULILLAH.

Comments

salam iffah...
sgt stju ngn statement 2..love from the first sight doesn't exist at all..it's not the love on the name of Allah..but hasutan nafsu semata2..untuk mencintai perlu mengenali...tp mslh akhwat zmn skrg..terlebih mengenali smpi mmbwa kpd maksiat..wallahu a'lam...
wan said…
cinta padang pertama ni dusta sebenarnya. banyak didorong oleh syaitan. banyakkan buat istikharah sebelum meyakkini yang dia tu insan yang sesuai
izzatghazali said…
cinta pandang pertama??

ad lh..

dr dulu ag saya jatuh cinta pandang pertama kt awak taw?

dr awk kecik lagi..

wujud kot..

walaupun awak buruk..

saya tetap cinta awak jugak..

haaa.. isn't a valid evidence that a cinta-pandang-pertama is 'wujud', honey??

hahaha =)

*mood=stress xley hafal kes*

Popular posts from this blog

reflections: tesis dan viva

dia budak biasa, ke sekolah agama.

bangun, mencari diri