saya dan modul.

bismillah wal hamdulillah.

setelah beberapa minggu berlalu,
di bumi IPT tercinta, (betul, betul, betul)
rindu untuk menulis tidak dapat digambarkan,
namun,
kekangan masa, internet membuatkan kita sedar,
setiap yang dirancang tidak selalunya menjadi kenyataan.
ALLAH Maha Mengatahui segala sesuatu.

ingin berkongsi satu cerita.
hari ini modul semester ini berjaya dihabiskan.
bersama teman2 yang baru dikenali.
bayangkanlah.
bersyukur.sedih. gembira.

-sepanjang modul-
kita rasa,
mereka susah untuk memahami kita.
kita fikir,
mereka sisihkan kita,
kita mengandaikan,
mereka mempunyai satu gerakan anti golongan kita.

-satu saat semasa modul-
saya pohon,
'please give me a smile'
namun mereka langsung tidak begitu.

kamu pernah rasa apa yang saya rasa?

POSITIF.
itu perkataan yang terbaik.
saya harus nilai diri saya.
mungkin saya juga pernah melakukan hal yang sama,
sama ada sedar atau tidak.
when you hurt others, others will hurt you.
oleh itu,
jangan cepat menyalahkan mereka.
masukkan diri kamu dalam tempat mereka.
SABAR itu perlu.
sama2 kita perbaiki diri, Insya ALLAH.

*peringatan untuk saya*

selingan- kawan2, selamat bermodul on 31st JULY. seronok atau bosan? kamu tentukan.

Comments

Popular posts from this blog

NGO : Perlu Audit Ke?

baju kurung.tarikan mata lelaki?

PENGALAMAN WEAN OFF GENAP 2 TAHUN