bangun dari mimpi

Salam alaik,
agak lama saya menyepi,
meninggalkan blog yg tidak diupdate,
bukan sengaja,
tetapi, ada urusan yang lebih penting yg perlu diselesaikan.
meminjam kata2 seorang teman,
"lakukanlah perkara yg lebih penting daripada sesuatu yang kita rasa penting, kerana sesuatu yg lbh penting itu sebenarnya lebih penting dari sesuatu yang penting"
(senyum)
banyak betul penting.

bukan untuk menulis mengenai penting atau kepentingan apatah lagi pening,
ttp hati terpanggil utk mengingatkan tentang satu perkara.

Expect the unexpected.
Jangka sesuatu yang tidak dijangka.

banyak pengalaman yg saya lalui menigtkan ttg perkara ini..
pertama :
saya gembira, seronok,excited, dan pelbagai lagi perasaan yang timbul untuk menghantar barang ke rumah sewa,
namun,
satu panggilan mengatakan lori yang disewa rosak di tengah jalan,
EXPECT THE UNEXPECTED

kedua :
saya gembira untuk pulang ke kampung dan berdoa agar selamat sampai di kampung,
di pertengahan jalan,
tayar bas yang dinaiki meletup di tgh2 highway,
EXPECT THE UNEXPECTED.

Alhamdulillah, saya slmt sampai di kampung walaupun agak lewat berbanding kebiasaannya.

saya terfikir,
manausia hanyalah merancang,
namun segala keputusan, ALLAH swt yang menentukan.
saya tidak perlu cepat melatah, menyalahkan sesiapa,
tetapi,
saya perlu jangka sesuatu yang tidak dijangka.
bukan bermaksud sy perlu berfikiran negatif,
namun saya perlu bersedia sekiranya apa yang dirancang atau diharapkan,
tidk berjalan mengikut perancangan.
saya perlu bersabar,
tidak menyalahkan takdir
kerana,
sesungguhnya setiap yang berlaku ada hikmahnya.
Allah Maha MENGETAHUI segala sesuatu.

note: rindu kamu!

Comments

Popular posts from this blog

NGO : Perlu Audit Ke?

baju kurung.tarikan mata lelaki?

PENGALAMAN WEAN OFF GENAP 2 TAHUN