betul ke ni?

bismillahirrahmanirrahim.

alhamdulillah.
satu perkataan menunjukkan rasa syukur kepada Allah,
namun tidak bermakna kesyukuran tidak perlu digambarkan melalui perbuatan,
perlulah kita berjimat cermat,
sentiasa beringat,

Firman Allah yang bermaksud,
'Bersyukurlah kepadaKu, nescaya Aku akan tambahkan nikmat kepadamu'

boleh semua?
InsyaAllah.

tak faham?hanya mereka yang memahami.

2. satu hari yang cerah,
saya pulang ke kampung utk mmnuhi jmputan kahwin saudara mara,
kenyang dapat makan,(alhamdulillah)
tiba2, saya terfikir.
bagaimana saya dalam jangka masa 5 tahun dari sekarang?

masa depan semua masih lagi dalam tanda tanya,
tiada siapa yang tahu,
melainkan Dia yang Maha Esa,

yesterday was a history,
today is a gift,
tomorrow is a mystery.
(petikan dari lecturer)

dalam kita berfikir,
apa yang patut kita buat,
adalah,
kembali kepada realiti,
tindakan hari ini yang menentukan saya juga kamu pada masa akn datang,
gunakan masa2 yang ada dengan sebaiknya,
penuhi dengan perkara kebaikan,
walaupun sukar,
banyakkan memohon pertolongan dariNya,
InsyaAllah,
akan dipermudahkan urusan kita dunia dan akhirat,
Amin.

Firman Allah yang bermaksud,
Cukuplah Allah SWT sebagai sebaik2 penolong' (3:173)

3. tafsiran personaliti menurut tarikh lahir.
percaya atau tidak?
 itu terpulang kepada individu,
bg saya,
tidak salah.
menggunakakn kelemahan utk kita 'improve'kan diri,
mencungkil bakat dan personaliti yang kita sendiri tidak pasti,

ttp,
jngn terlalu percaya shgga kita lgsung tidak mengubah apa2 ttg diri,
terlalu mengalah pd nasib,
mmbiarkan takdir membuat haluan sendiri,
INGAT,
future is always a mystery,
kita hanya merancang, namun segala2nya Allah SWT yang mnentukan..

note :
"peringatan utk diriku"
buat saya dan kamu,
Maan Najah utk Common test nxt week.
Belajar kerana Allah SWT.

Comments

Wan said…
wah iffah, aku suka dengan post kali ni. kalah aku rasa dengan blog aku. em, nak join geng motivasi aku x?

Popular posts from this blog

NGO : Perlu Audit Ke?

baju kurung.tarikan mata lelaki?

PENGALAMAN WEAN OFF GENAP 2 TAHUN